Εξαίρεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με υπουργικό δάχτυλο από τις αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων

Διπλό χτύπημα κατά των νεκρών αλλά και των οικογενειών τους επιφύλασσαν τα… ζόμπι της πολιτικής, που εδώ και δεκαετίες στοιχειώνουν τις ζωές των Ελλήνων και των Ελληνίδων.Παρά τον γενικό ξεσηκωμό, την κοινωνική κατακραυγή αλλά και τις αποδείξεις του εγκλήματος, το πολιτικό σύστημα της χώρας ήταν έτοιμο να απαλλάξει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τις αποζημιώσεις προς τις οικογένειες των θυμάτων, την ίδια ώρα που ήταν έτοιμη να επιβάλει… μαχαίρι στα έξοδα της ταφής των αδικοχαμένων συνανθρώπων μας.

Δυστυχώς, το ελληνικό κράτος, ακόμα και ύστερα από αυτήν την τραγωδία, ήταν έτοιμο να συνεχίσει να κινείται στις ράγες της πολιτικής απανθρωπιάς, του κυνισμού αλλά και της ηθικής απαξίωσης, ζητώντας από τη μια πλευρά «συγγνώμες», ενώ από την άλλη πλευρά ετοίμαζε χυδαίες τρικλοποδιές στις οικογένειες των θυμάτων και τη βεβήλωση των ίδιων των νεκρών. Η απανθρωπιά, όμως, του ελληνικού κράτους αποφεύχθηκε στο… και πέντε, με την ιταλική εταιρία που εξαγόρασε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δηλώνει πως θα αποζημιώσει κανονικά τα θύματα -σεβόμενη το Κοινοτικό Δίκαιο- και την κυβέρνηση να σπεύδει να ξεκαθαρίσει -μετά τον σάλο- πως το κόστος των κηδειών που θα γίνουν δημοσία δαπάνη δεν θα περικοπεί.

Η είδηση πως το ελληνικό κράτος από το 2009 είχε εξαιρέσει με υπουργική απόφαση ισχύος πέντε ετών την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την υποχρέωση να αποζημιώνει συγγενείς νεκρών είναι σοκαριστική και ντροπιαστική. Πρώτον διότι οι κυβερνήσεις γνώριζαν για το χάλι των δικτύων αλλά και τις τρομακτικές ελλείψεις στα συστήματα ασφαλείας, και δευτερευόντως διότι με αυτή την υπουργική απόφαση έπαιρναν παράταση αποφυγής από την εφαρμογή άρθρων του κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υπ. αρ. 1371/2007, ένα εκ των οποίων μιλούσε για αποζημιώσεις σε περίπτωση νεκρών.

Η εξευτελιστική διάταξη πέρασε για πρώτη φορά στο ελληνικό Κοινοβούλιο το 2009, με υπουργό Μεταφορών τότε τον Γιάννη A. Κεφαλογιάννη, και ανέφερε πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν υποχρεούται να καταβάλλει αποζημιώσεις σε επιβάτες σε περίπτωση που η ίδια φέρει ευθύνες για κάτι που θα τους συμβεί. Λίγο προτού λήξει, η κυβέρνηση Σαμαρά έσπευσε το 2014 να την ανανεώσει ξανά, ενώ το 2019 η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη την έθεσε ξανά σε ισχύ. Τελικά τη λύση έδωσε η απόφαση της Hellenic Train, η οποία, θέλοντας να σώσει τα προσχήματα και κάτω από το βάρος της λαϊκής οργής, ανακοίνωσε ότι θα αποζημιώσει όπως προβλέπει η Ε.Ε. και όχι οι ανήθικες πατέντες των ελληνικών κυβερνήσεων.

Διαβάστε ακόμη

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ