Ο Δήμαρχος Χάλκης κ. Φραγκάκης Ευάγγελος συμμετείχε στο Τακτικό Συνέδριο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου

Ο Δήμαρχος Χάλκης κ. Φραγκάκης Ευάγγελος συμμετείχε στο Τακτικό Συνέδριο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου το οποίο έλαβε χώρα στην Αθήνα.
Το Τακτικό Συνέδριο και η Γενική Συνέλευση της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου διεξήχθη το διήμερο 11 και 12 Νοεμβρίου σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, υπό την προεδρία του Δημάρχου Ρόδου και Προέδρου της, κ. Αντώνη Καμπουράκη, παρόντων του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γεωργιου Χατζημάρκου,
του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Στέλιου Πέτσα, του Υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια, του Υφυπουργού Άμυνας Νίκου Χαρδαλιά, του Γενικού Γραμματέα Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Εμμανουήλ Κουτουλάκη, των Βουλευτών των δύο νομών, κ. Μάνου Κόνσολα, κα. Μίκας Ιατρίδη, κ. Ιωάννη Παππά, κ.Γιάννη Βρούτση και κ.Νίκου Συρμαλένιου, του Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιώργου Πατούλη, καθώς και εκπροσώπων όλων των πολιτικών κομμάτων της χώρας.
Οι εισηγήσεις του Δημάρχου Χάλκης κ. Φραγκάκη Ευάγγελου προς τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης ως Προέδρου της Επιτροπής Αθλητισμού, Πολιτισμού και Παιδείας της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου :
– Ο θεσμός των σχολικών ψυχολόγων και η βαρύτητα του στην σύγχρονη εκπαίδευση
Τι ισχύει στην Ελλάδα.
Στην Ελλάδα η θεσμοθέτηση των υπηρεσιών των σχολικών ψυχολόγων βρίσκεται σε εξέλιξη, ιδιαιτέρα τα τελευταία χρόνια. Παρόλα αυτά μπορούμε να πούμε πως υπάρχει μια αποσπασματικότητα στην παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών όσον αφορά το κομμάτι της γενικής εκπαίδευσης, πόσο μάλλον στα σχολεία των νησιωτικών περιοχών.
Το 1989 έγιναν οι πρώτοι διορισμοί ψυχολόγων σύμφωνα με τον νόμο 2566/85 σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.), σε αρκετά περιορισμένο αριθμό. Τα καθήκοντα αυτών των ψυχολόγων ήταν αρκετά περιορισμένα, συγκεκριμένα συγκεντρώνονταν γύρω από την αξιολόγηση των μαθητών και την αντιμετώπιση προβλημάτων που τυχόν παρουσίαζαν.
Στην πορεία σύμφωνα με τον νόμο 2817/ 2000, θεσμοθετείται η παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών στα σχολεία και ιδρύονται τα Κέντρο Διαγνωστικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.) (Απόφαση ΥΠΕΠΘ Γ6/4494, 2001). Σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο, ο ψυχολόγος είναι υπεύθυνος για την ψυχολογική αξιολόγηση και συντάσσει, στη συνέχεια, ψυχολογική έκθεση των απαραίτητων στοιχείων. Επίσης, προτείνει υποστηρικτικές παρεμβάσεις, οι οποίες πρέπει να ληφθούν υπόψη στο σχεδιασμό εξατομικευμένων διδακτικών προγραμμάτων.
Το 2008 με το νόμο 3699/2008, η ειδική αγωγή ενσωματώνεται στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και τα πρώην Κ.Δ.Α.Υ. μετατρέπονται στα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., όπου τα καθήκοντα των ψυχολόγων παραμένουν παρόμοια, διατηρώντας ένα ιατρικό μοντέλο υπηρεσιών που δίνει περισσότερο έμφαση στη διάγνωση παρά στην αντιμετώπιση.
Το 2018 με το νόμο 4547/18, αναδιοργανώνονται τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. και ιδρύονται τα κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) μια εξέλιξη των των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. δηλαδή . Σύμφωνα την αποστολή και τις αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ., αναμένεται αλλαγή από την έμφαση που υπάρχει μέχρι τώρα στη διαγνωστική αξιολόγηση σε ένα χαρακτήρα κυρίως συμβουλευτικό και υποστηρικτικό. Η αποστολή των Κ.Ε.Σ.Υ. ορίζεται ως η υποστήριξη των σχολικών μονάδων στις οποίες περιλαμβάνονται η διερεύνηση των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών, η διενέργεια αξιολογήσεων και ο σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων.
Ακολουθεί ο θεσμός των Σχολικών Δικτυών Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και οι Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης Ε.Δ.Ε.Α.Υ. (ΦΕΚ 315/2014), στο πλαίσιο των οποίων ψυχολόγοι απασχολούνται σε σχολεία γενικής αγωγής συνήθως σε συνεργασία με έναν κοινωνικό λειτουργό προσλαμβάνονται σε ένα Σ.Δ.Ε. Υ. και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε πέντε διαφορετικά σχολεία γενικής αγωγής. Σύμφωνα με το καθηκοντολόγιο που προέκυψε από τη θεσμοθέτηση των παραπάνω υπηρεσιών, ο ψυχολόγος «εργάζεται στο επίπεδο ολόκληρου του σχολείου, σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο, με το ίδιο το παιδί, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς ανάλογα με τις εκάστοτε διαπιστωμένες ψυχολογικές ανάγκες και, όπου θεωρείται αναγκαίο, σε συνεργασία με άλλους ειδικούς επαγγελματίες ή σχετικούς φορείς στο περιβάλλον του σχολείου».
Πρόσφατη εξέλιξη στη δημόσια εκπαίδευσης είναι η υποστήριξη των σχολικών μονάδων Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ) από σχολικούς ψυχολόγους, σύμφωνα με το νόμο 3032/2017.
Οι αρμοδιότητες των σχολικών ψυχολόγων προσδιορίστηκαν για πρώτη φορά σε συνέδριο που υλοποιήθηκες από την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία στις ΗΠΑ το 1954.
ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου σύμφωνα με την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία (1954) περιλαμβάνει:
• την αξιολόγηση της γνωστικής, Κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξη του παιδιού,
• τον εντοπισμό παιδιών με ειδικές ανάγκες και την εκπόνηση εξατομικευμένων προγραμμάτων αγωγής,
• τη συμμετοχή του στην προσπάθεια των παιδιών να μάθουν και να συμμετέχουν στη σχολική ζωή,
• τη διάγνωση μαθησιακών προβλημάτων και προβλημάτων συμπεριφοράς των μαθητών,
• την εκπόνησή παρεμβατικών προγραμμάτων και την προώθηση της έρευνα για την επίλυση σχολικών και ακαδημαϊκών προβλημάτων
Αυτές ακριβώς είναι η αληθινές ανάγκες και σε επίπεδο εκπαίδευσης, όμως ο ανεπαρκής αριθμός σχολικών ψυχολόγων δεν επιτρέπει την άσκηση των καθηκόντων τους σε όλο το εύρος των αρμοδιοτήτων και των ευθυνών που θα μπορούσαν να έχουν. Σε όλη την έκταση της πρόληψης φαινομένων βίας και κακοποίησης όλων των μορφών που θα μπορούσαν να διακρίνουν στα παιδιά.
Οι βασικοί όροι είναι η παρέμβαση και η διάγνωση και ακολουθούν οι όροι της ψυχολογικής και ψυχοεκπαιδευτικής αξιολόγησης, η διαλεκτική συμβουλευτική, ο σχεδιασμός, η εφαρμογή, ο συντονισμός και η αξιολόγηση προγραμμάτων, η εκπαίδευση και η επιμόρφωση των ατόμων και των ομάδων σε θέματα μάθησης και προσαρμογής και την έρευνα στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού και κοινωνικού συστήματος. Επιπλέον βοηθάει στην διαχείριση του θυμού, του πένθους και των κοινωνικών δεξιοτήτων, μαθησιακών δυσκολίων και σε περιπτώσεις εκφοβισμού.
Σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Σχολικών Ψυχολόγων (NASP, 2010a, σελ 1), «οι σχολικοί ψυχολόγοι παρέχουν αποτελεσματικές υπηρεσίες για να βοηθήσουν τα παιδιά και τους νέους να πετύχουν ακαδημαϊκά, κοινωνικά, συμπεριφορικά και συναισθηματικά. Οι σχολικοί ψυχολόγοι παρέχουν υπηρεσίες εκπαίδευσης και ψυχικής υγειάς για παιδιά και νέους, καθώς επίσης συνεργάζονται με γονείς, εκπαιδευτικούς και άλλους επαγγελματίες για τη δημιουργία υποστηρικτικών μαθησιακών και κοινωνικών περιβαλλόντων για όλα τα παιδιά. Οι σχολικοί ψυχολόγοι εφαρμόζουν τις γνώσεις τους τόσο για την ψυχολογία όσο και για την εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της συνεργασίας με άλλους.».
Πρόταση:
κάθε σχολική μονάδα να διαθέτει τουλάχιστον έναν σχολικό ψυχολόγο.
– Ο πολιτισμός είναι μια πολυδιάστατη έννοια που μπορεί να δεχθεί ποικίλες ερμηνείες.
Στον πολιτισμό ενσωματώνονται διάφορα στοιχεία από τη θρησκεία, τους μύθους, τις αξίες, τις ιδεολογίες, την εκπαίδευση, τη γλώσσα, το νομικό-κανονιστικό πλαίσιο λειτουργιάς και οργάνωσης των κοινωνιών, την οικονομία, την τεχνολογία και την υλική κουλτούρα, καθώς και το πυκνό δίκτυο των ποικίλης μορφής σχέσεων μεταξύ των λαών. Ο πολιτισμός είναι η ταυτότητα των διαφόρων κρατών και, ως εκ τούτου, αποτελεί έναν από τους πλέον σημαντικούς πρεσβευτές των τουριστικών προορισμών και μέσο διάδοσης της φήμης τους στο ευρύ κοινό.
Πράγματι, είναι γεγονός ότι οι επισκέψεις σε πολιτιστικούς προορισμούς ή οι επισκέψεις σε προορισμούς όπου είναι δυνατό ο επισκέπτης να συμμετέχει σε πολιτιστικές δραστηριότητες, είναι μια τάση με παράδοση αιώνων.
Η UNESCO μάλιστα ορίζει τον πολιτιστικό τουρισμό ως το σύνολο των ταξιδιών που αφορούν σε πολιτισμικά περιβάλλοντα, συμπεριλαμβανομένων τοπιών, οπτικοακουστικών τεχνών και ειδικών τοπικών τρόπων ζωής, αξιών, παραδόσεων, εκδηλώσεων, καθώς και άλλων τρόπων και διαδικασιών πολιτιστικών ανταλλαγών.
Πολιτιστικά αξιοθέατα που χαρακτηρίζονται από μοναδικές πολιτιστικές και ιστορικές ταυτότητες δίνουν στον ταξιδιώτη το κίνητρο να γνωρίσει νέους πολιτισμούς και να αποκτήσει γνώσεις αναφορικά με αυτούς, ας μην ξεχνάμε πως με αυτο τον τρόπο προωθείται έμμεσα η διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και η ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης των τουριστικών προορισμών.
Σε όλα τα παραπάνω προστίθενται η υλική πολιτιστική κληρονομιά, τα εθνικά και τα παγκόσμια μνημεία, οι ιστορικοί τόποι και τις πολιτιστικές διαδρομές, καθώς και η άυλη κληρονομιά, η οποία περιλαμβάνει τη βιοτεχνία, τη γαστρονομία, την προφορική ιστορία και παράδοση, τα ήθη και τα έθιμα, τον θρησκευτικό και πνευματικό τουρισμό, καθώς και στοιχειά της σύγχρονης κουλτούρας, όπως ο κινηματογράφος, η μουσική, οι τέχνες.
Η πρόταση 1 :
Η δημιουργία μιας ενιαίας πλατφόρμας στην οποία θα συμπεριλαμβάνονται όλα τα γεγονότα που αφορούν τον πολιτισμικό τουρισμό ανά περιοχή της Ελλάδας, σε ένα ημερολόγιο δώδεκα μηνών. Έτσι ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί λόγου χάρη για τα πολιτιστικά δρώμενα στη Χάλκη την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, αλλά και για το μέσον που απαιτείται για να χρησιμοποιήσει ώστε να φτάσει στο νησί. Με αυτό τον τρόπο θα προωθηθεί ο πλούσιος πολιτισμός ολόκληρης της Ελλάδας και οι επισκέπτες θα έχουν πλήρη εικόνα των δρώμενων και των πολιτιστικών ευκαιριών της περιοχής που επισκέπτονται ή ακόμα καλύτερα θα επισκέπτονται την εκάστοτε περιοχή για να απολαύσουν τον πολιτισμό της.
Πρόταση 2.
Ακριβώς με τον ίδιο τρόπο και με το ίδιο σύστημα θα μπορούσαν να καταγραφούν τα αθλητικά δρώμενα κάθε περιοχής και έτσι να ενισχυθεί ο αθλητισμός.
Επιπλέον μια ακόμα μορφή ενίσχυσης του αθλητισμό θα ήταν η μύηση των παιδιών από τις πρώτες τάξης του δημοτικού σχολείου σε μια ευρεία γκάμα αθλητικών γεγονότων. Λόγου χάρη, το μπάσκετ, το ποδόσφαιρό, η κολύμβηση και το τένις, σε γήπεδα και αθλητικά κέντρα τα οποία θα παραχωρεί ο εκάστοτε δήμος στους φορείς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στόχος της συγκεκριμένης πρότασης είναι η καλλιέργεια αθλητικού πνεύματος στα παιδεία και η ένταξη του σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Διαβάστε ακόμη

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ