Η συμμετοχή της Ρόδου στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου (WTM) φαίνεται, σύμφωνα με πιο κριτικές απόψεις, να αποτελεί περισσότερο μία “παραδοσιακή” τουριστική κίνηση παρά ουσιαστική επένδυση για την ποιοτική ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος του νησιού.
Παρά τις δηλώσεις για ανάπτυξη και βιωσιμότητα, η έμφαση φαίνεται να δίνεται κυρίως στη μαζική προσέλευση χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ποιότητα ή η στοχευμένη προσέλκυση επισκεπτών υψηλού επιπέδου. Με τη συμμετοχή χιλιάδων εκθετών και ελάχιστη έμφαση στη διαφοροποίηση, η WTM παραμένει περισσότερο μία “κοσμική” συνάντηση παρά ένα πραγματικό εργαλείο στρατηγικής για το τουριστικό μέλλον της Ρόδου. Ακόμα και οι πολυάριθμες B2B συναντήσεις, όπως αυτές που προγραμματίζονται από τους τοπικούς φορείς της Ρόδου, σπάνια φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την ποιότητα των συνεργασιών ή τη διαφοροποίηση του προορισμού.
Τα χρήματα που δαπανώνται από τους τοπικούς φορείς και τους επιχειρηματίες για την παρουσία σε μια έκθεση με τόσο μαζική προσέλευση, αλλά περιορισμένη έμφαση στην ποιότητα και στην πραγματική αξία που φέρνει για τους προορισμούς, θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν αλλού με περισσότερα μακροπρόθεσμα οφέλη. Άλλωστε, οι μεγάλες τουριστικές εκθέσεις δεν είναι πλέον απαραίτητες στην ψηφιακή εποχή όπου οι στρατηγικές προώθησης μπορούν να γίνουν πιο στοχευμένα και οικονομικά αποδοτικά. Με τον υπερτονισμό της «μάζας» και τη συμμετοχή σε διεθνείς διοργανώσεις που προσελκύουν μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων, η Ρόδος φαίνεται να χάνει την ευκαιρία να διακριθεί ως ποιοτικός και διαφοροποιημένος προορισμός που επενδύει στην αυθεντικότητα και στην αειφορία.
Στο τέλος, η παρουσία στην έκθεση μπορεί να μετατραπεί σε ένα τυπικό ταξίδι, που απλώς επιβαρύνει τον προϋπολογισμό χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο στην προσέλκυση επισκεπτών που πραγματικά ενισχύουν την οικονομία του νησιού. Αυτή η παραδοσιακή προσέγγιση αφήνει πολλές αμφιβολίες για το κατά πόσο η έκθεση αυτή προσφέρει κάποια ουσιαστική ωφέλεια στο νησί και για το αν οι πόροι που δαπανώνται θα μπορούσαν να κατευθυνθούν σε πιο στοχευμένες στρατηγικές για την προώθηση του προορισμού και την αναβάθμιση της εμπειρίας του επισκέπτη.