Από το 1949, ενημέρωση με αξιοπιστία

Πανω από 900 εκατ. προβολές οι διαφημίσεις-απάτες σε Facebook και Instagram!

Το Facebook φαίνεται πως από ένα μέσω κοινωνικής δικτύωσης, έχει γίνει μια πλατφόρμα εξαπάτησης του κοινού, που μετατρέπει τα ψέματα και τις απάτες, σε χρήματα για το ίδιο. Τα δεδομένα έρχονται από την έκθεση της ProPublica, που δείχνει την κλίματα στην οποία συμβαίνει αυτό.

Εδώ και καιρό και εμείς βλέπουμε διαφημίσεις που είναι ξεκάθαρα απάτη, στο Facebook και το Instagram. Η τελευταία που είδαμε ήταν για έναν προτζέκτορα που κανονικά κοστίζει 700 ευρώ, τον οποίο οι απατεώνες πωλούσαν για 23 ευρώ. Αυτό προφανώς δεν είναι δυνατόν να γίνει και προχωρήσαμε σε report της διαφήμισης στην πλατφόρμα, για να λάβουμε ένα μήνυμα από την Meta που μας έλεγε πως δεν βρήκε κάτι κακό με την διαφήμιση. Την ίδια στιγμή, το Facebook κατεβάζει αναρτήσεις ενημερωτικών σελίδων σαν spam, χωρίς φυσικά να είναι και το ίδιο δηλώνουν όλα τα μέσα με τα οποία έχουμε επικοινωνία, από μικρά μέχρι τα μεγαλύτερα της χώρας. Πιθανότατα, η Meta, όπως και η Google έχουν αφήσει τα πάντα στην τεχνητή νοημοσύνη, που τα έχει κάνει θάλασσα, όμως την ίδια στιγμή κερδίζουν παραπάνω χρήματα και οι δύο, πολλές φορές από απατηλές διαφημίσεις.

Σύμφωνα με την έκθεση της ProPublica λοιπόν, πάνω από 900 εκατομμύρια προβολές έχουν γίνει σε διαφημίσεις που ήταν ξεκάθαρα απάτη. Η νέα έκθεση αποτελεί μέρος μιας έρευνας του Tow Center for Digital Journalism στη Σχολή Δημοσιογραφίας του Κολούμπια και του Tech Transparency Project, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που ερευνά τις εταιρείες Big Tech. Και η ProPublica σημειώνει ότι τα περισσότερα από τα δίκτυα απάτης που εντοπίστηκαν στην έκθεσή της αποτελούν μέρος εταιρειών δημιουργίας οδηγών που συγκεντρώνουν και πωλούν προσωπικές πληροφορίες. Οι διαφημίσεις συχνά γίνονται για να μοιάζουν σαν να προωθούν συμφωνίες που υποστηρίζονται από ομοσπονδιακούς πολιτικούς όπως ο Donald Trump και ο Joe Biden, ενώ άλλες γίνονται πιο τοπικές, όπως μια διαφήμιση που εντόπισε η ProPublica με τον κυβερνήτη του Ιλινόις JB Pritzker.

Λογικά θα έχετε δει και εσείς διαφημίσεις για άρθρα που λένε πως η ελληνική κυβέρνηση μοιράζει ζεστό χρήμα, που έβγαλε από επενδυτικές πλατφόρμες και τώρα μοιράζει χιλιάδες ευρώ σε όλους τους πολίτες που θα κάνουν αίτηση.

Άλλες διαφημίσεις είναι πιο συγκεκριμένα συνδεδεμένες με τον κομματικό θυμό, όπως ένας λογαριασμός που πουλάει εμπορεύματα του Trump και γράφει: «φιλελεύθεροι ακτιβιστές ξεριζώνουν τις πινακίδες Trump-Vance από το έδαφος, προκαλώντας ένα κύμα διαμάχης σε όλο το έθνος». Η ProPublica μίλησε με έναν υποστηρικτή του Trump, ο οποίος δεν συνειδητοποίησε ότι υπέγραφε για μια επαναλαμβανόμενη συνδρομή όταν αγόρασε μερικά νομίσματα Trump.

Σύμφωνα με την έκθεση, το πιο συγκλονιστικό είναι πως ενώ έχουν εντοπιστεί απάτες στις διαφημίσεις της Meta, οι λογαριασμοί πίσω από αυτές συνεχίζουν να λειτουργούν και να δημοσιεύουν νέες διαφημίσεις.

Η Meta φαίνεται να αποτυγχάνει παταγωδώς να ανιχνεύσει τις απάτες στις διαφημίσεις της και αυτό λέει πολλά για την κατάσταση της τεχνητής νοημοσύνης της Meta, που τόσο πολύ επαινείται από διάφορα μέσα και “ειδικούς”. Την ίδια στιγμή η πλατφόρμα έχει γεμίσει με απατηλές διαφημίσεις, ψεύτικα προφίλ απατεώνων και εκβιαστών και γενικότερα δεν υπάρχει κανένας έλεγχος. Αντιθέτως, έχουμε λάβει αρκετά μηνύματα πως χρήστες έφαγαν ποινές για αναρτήσεις που δεν παραβιάζουν κανέναν κανονισμό και ήταν απλές δημοσιεύσεις φωτογραφιών ή ενημερωτικών άρθρων.

«Χαιρετίζουμε την έρευνα της ProPublica σχετικά με αυτή τη δραστηριότητα απάτης, η οποία περιελάβανε παραπλανητικές διαφημίσεις που προωθούσαν φορολογικές πιστώσεις του Affordable Care Act και επιδοτήσεις ενοικίου που χρηματοδοτούνται από την κυβέρνηση. Οι διαφημίσεις, ορισμένες από τις οποίες ήταν πολλών ετών, ήταν όλες διαθέσιμες για δημόσιο έλεγχο στην Ad Library της Meta, όπου οι διαφημίσεις διατηρούνται για επτά χρόνια», αναφέρει η δήλωση από εκπρόσωπο της Meta.

Η ProPublica δήλωσε:

«Η έρευνά μας έδειξε ότι, στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων εργασιών μας κατά των απατών, της πλαστοπροσωπίας και του spam, τα συστήματα επιβολής της νομοθεσίας μας είχαν ήδη εντοπίσει και απενεργοποιήσει ένα μεγάλο μέρος των Pages – και επανεξετάσαμε και αναλάβαμε δράση κατά των υπόλοιπων αυτών των Pages για διάφορες παραβιάσεις της πολιτικής. Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα αντιφατικό χώρο και συνεχίζουμε να ενημερώνουμε τα συστήματα επιβολής μας για να ανταποκρινόμαστε στην εξελισσόμενη συμπεριφορά των απατεώνων».

Με όλες τις BigTech να βασίζονται πλέον στην τεχνητή νοημοσύνη για τον εντοπισμό απατηλών αναρτήσεων και διαφημίσεων, δεν περιμένουμε βελτίωση στο μέλλον. Το έχουμε πει δεκάδες φορές, η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι σε καμία περίπτωση έτοιμη για σοβαρή δουλειά. Μπορεί να είναι μια χαρά για να φτιάχνουμε φωτογραφίες με γατάκια και να κάνουμε καμία περίληψη σε κείμενα (και εκεί όχι τόσο καλή), αλλά απέχει χρόνια μέχρι να μπορεί να ενσωματωθεί σε τόσο μεγάλες πλατφόρμες.

Μπράβο Meta για την εξαιρετική δουλειά! Κατέβασε κανένα άρθρο για την ανακοίνωση συσκευής, που έχει σαν στόχο την ενημέρωση του κοινού και άσε ταυτόχρονα τον κάθε απατεώνα να βγάζει χιλιάδες ευρώ από απάτες, με τις διαφημίσεις σου. Τρομερή και η τεχνητή νοημοσύνη γενικότερα, που μέχρι στιγμής είναι μια μηχανή λογοκλοπής και τίποτα παραπάνω.

Προφανώς θα πρέπει να υπάρξουν ελεγκτικοί μηχανισμοί, ιδιαίτερα για εταιρίες σαν την Meta και την Google, που μπορούν να επηρεάσουν δισεκατομμύρια κόσμου. Κάπου πρέπει να μπει και ένα φρένο στην τεχνητή νοημοσύνη, γιατί κινδυνεύει το κοινό από τις ανοησίες της. Με όλο και περισσότερες θέσεις εργασίας να χάνονται από την τεχνητή νοημοσύνη, μην περιμένετε να καλυτερεύσει το διαδίκτυο από την τεχνητή νοημοσύνη.

Διαβάστε ακόμη

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ