«Προβλήματα εξυπηρέτησης των φορολογούμενων πολιτών στην Κάλυμνο μετά την κατάργηση της ΔΟΥ»

Επαναφέρει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, το ζήτημα της άμεσης επίλυσης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν φορολογούμενοι, λογιστές και φοροτεχνικοί στην Κάλυμνο, αφού μετά την κατάργηση της ΔΟΥ Καλύμνου, το Γραφείο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων δεν έχει τη δυνατότητα να αναπληρώσει το σύνολο των υπηρεσιών που προσέφερε η ΔΟΥ.
Ο Μάνος Κόνσολας που είχε αναδείξει πρώτος το πρόβλημα, παραθέτοντας και συγκεκριμένες συναλλαγές και διοικητικές πράξεις που δεν μπορούν να γίνουν με αποτέλεσμα να αναγκάζονται οι φορολογούμενοι πολίτες να μεταβούν στη Ρόδο ή στην Κω, ζητά:
– Τη δημιουργία ΔΟΥ Β΄ Τάξεως στην Κάλυμνο.
-Την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των ΓΕΦ στις νησιωτικές περιοχές, προκειμένου να έχουν πλήρη διασύνδεση και πρόσβαση στο πλήρες σύστημα του κυβερνητικού νέφους (gov.gr) και να εξυπηρετούν τους πολίτες.
Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου επισημαίνει ότι το πρόβλημα διοικητικής εξυπηρέτησης που αντιμετωπίζουν πολίτες, επιχειρήσεις και λογιστές σε νησιά που δεν υπάρχει ΔΟΥ, όπως η Κάλυμνος, συζητήθηκε και στην Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής με την παρουσία του Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Γιώργου Πιτσιλή, ο οποίος αναγνώρισε το πρόβλημα και την ανάγκη να δοθεί άμεσα λύση.

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της παρέμβασης του Μάνου Κόνσολα προς τον Υπουργό Οικονομικών.

Κύριε Υπουργέ,

Στις 27 Ιουλίου 2021 είχα καταθέσει ερώτηση με αρ. πρ. 8258/27.7.2021, με την οποία είχα αναδείξει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν φορολογούμενοι πολίτες και λογιστές στην Κάλυμνο στις συναλλαγές τους με τη φορολογική διοίκηση.
Όπως είναι γνωστό, μετά την κατάργηση της ΔΟΥ Καλύμνου, το Γραφείο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων δεν έχει τη δυνατότητα να αναπληρώσει το σύνολο των υπηρεσιών που προσέφερε η ΔΟΥ.
Ανέδειξα, μάλιστα, 16 συναλλαγές με τη φορολογική διοίκηση και διοικητικές πράξεις για τις οποίες δεν υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης των πολιτών, όπως:
– Οριστική διακοπή εργασιών-εμπρόθεσμες (παύσεις)
– Οριστική διακοπή εργασιών-εκπρόθεσμες (παύσεις)
– Διαγραφή δραστηριότητας ( αφαίρεση ΚΑΔ)
– Συμψηφισμούς οφειλών
– Κατάθεση συμφωνητικών μεταβίβασης αλιευτικών σκαφών και σκαφών αναψυχής
– Κατάθεση εκτάκτων δηλώσεων ΦΠΑ Αλιέων
– Κατάθεση δηλώσεων τελών πλοίων
– Κατάθεση δηλώσεων μεταβίβασης ακινήτων
– Κατάθεση δηλώσεων φόρου υπεραξίας
– Έλεγχος φορολογικών δηλώσεων στην περίπτωση που το Taxis απαιτεί δικαιολογητικά
– Διαγραφές οφειλών φόρου πλοίου λόγω ακινησίας
– Μεταβολή φυσικού προσώπου για αλλαγή φορολογικής κατοικίας
– Κατάθεση μεταβολής για διαγραφή υποκαταστημάτων
– Κατάθεση φορολογικών δηλώσεων για άτομα που έχουν αποβιώσει.
– Μειώσεις ΕΝΦΙΑ λόγω αναπηρίας κ.ο.κ.
– Έκδοση φορολογικής ενημερότητας, όταν αυτή δεν μπορεί να εκδοθεί ηλεκτρονικά
Τον Ιανουάριο του 2022 συζητήθηκε στην Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής με την παρουσία του Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Γιώργου Πιτσιλή, το πρόβλημα διοικητικής εξυπηρέτησης που αντιμετωπίζουν πολίτες, επιχειρήσεις και λογιστές σε νησιά που δεν υπάρχει ΔΟΥ, όπως η Κάλυμνος.
Μάλιστα, ο Διοικητής της ΑΑΔΕ αναγνώρισε το πρόβλημα και αναφέρθηκε στην ανάγκη να δημιουργηθεί ένα νέο μοντέλο λειτουργίας που να διασφαλίζει την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων αλλά και των λογιστών και φοροτεχνικών.

Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Με δεδομένα τα προβλήματα αυτά και την αδυναμία εξυπηρέτησης πολιτών και λογιστών, προτίθεται να αναλάβει πρωτοβουλία για τη δημιουργία ΔΟΥ Β΄ Τάξεως στην Κάλυμνο;
2. Ποιες είναι οι προθέσεις αλλά και οι σχεδιασμοί για την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των ΓΕΦ στις νησιωτικές περιοχές, προκειμένου να έχουν πλήρη διασύνδεση και πρόσβαση στο πλήρες σύστημα του κυβερνητικού νέφους (gov.gr) και να εξυπηρετούν τους πολίτες;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου

Διαβάστε ακόμη

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ