Η νέα ταινία της Apple «F1: The Movie», με πρωταγωνιστή τον Μπραντ Πιτ κατέκτησε την κορυφή του box office σε ΗΠΑ και Καναδά το Σαββατοκύριακο, συγκεντρώνοντας 55,6 εκατ. δολάρια σε εισπράξεις, σύμφωνα με την Comscore. Η επίδοση ξεπέρασε τις προβλέψεις που έκαναν λόγο για 45 έως 55 εκατ. δολάρια, αποδεικνύοντας τη δύναμη του κοινού, αλλά και το σωστά μελετημένο μάρκετινγκ.
Η ταινία, με πρωταγωνιστή τον διάσημο ηθοποιό στον ρόλο ενός πιλότου της Formula 1 που επιστρέφει στην πίστα μετά από ένα σοβαρό ατύχημα, σημείωσε παγκόσμιες εισπράξεις άνω των 88 εκατ. δολαρίων. Η απήχηση της Formula 1 σε Ευρώπη και Λατινική Αμερική συνέβαλε σημαντικά στη διεθνή επιτυχία.
Συνήθως, οι ταινίες με θεματολογία το μηχανοκίνητο αθλητισμό δυσκολεύονται να βρουν μεγάλη απήχηση στις κινηματογραφικές αίθουσες. Η πιο επιτυχημένη μέχρι σήμερα ήταν το «Ford v Ferrari», που έκανε πρεμιέρα το 2019 με εισπράξεις ύψους 31 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, όπως σημείωσε ο Daniel Loria, ανώτερος αντιπρόεδρος της Boxoffice Company, το «F1» είχε πολλούς παράγοντες που διεύρυναν το κοινό του, πέρα από τους φανατικούς του αθλήματος.
Η σκηνοθεσία του Τζόζεφ Κοσίνσκι («Top Gun: Maverick») προσέφερε υψηλής έντασης κινηματογραφικά πλάνα, ενώ οι θεατές που συμμετείχαν σε έρευνες της CinemaScore έδωσαν στην ταινία την υψηλότερη βαθμολογία «Α». Παράλληλα, η σειρά του Netflix «Formula 1: Drive to Survive» βοήθησε να αναζωπυρωθεί το ενδιαφέρον για το άθλημα, ειδικά στις ΗΠΑ.
Η Apple, που χρηματοδότησε την ταινία με κόστος που ξεπέρασε τα 200 εκατ. δολάρια, στήριξε δυναμικά το πρότζεκτ. Ο Τιμ Κουκ προώθησε την ταινία κατά τη διάρκεια του φετινού keynote στο Worldwide Developers Conference, ενώ παράλληλα προσφέρθηκε έκπτωση σε κατόχους iPhone. Επιπλέον, το Apple Music ενίσχυσε την απήχηση προβάλλοντας το soundtrack της ταινίας.
Η Warner Bros., υπεύθυνη για τη διανομή, δημιούργησε στοχευμένες καμπάνιες στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική κι επικεντρώθηκε στη συμμετοχή του παγκόσμιου πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον, ενώ στις ΗΠΑ επικεντρώθηκε στον αντίκτυπο που έχει ο Μπραντ Πιτ.
Η ταινία «F1» αποτελεί το μεγαλύτερο άνοιγμα ταινίας για την Apple, ξεπερνώντας ακόμη και το «Killers of the Flower Moon» του Μάρτιν Σκορσέζε, που είχε λάβει διθυραμβικές κριτικές, αλλά μέτριες εμπορικές επιδόσεις.
«Η εξαιρετική πρεμιέρα της ταινίας αντικατοπτρίζει τόσο τον ενθουσιασμό γύρω από τη Formula 1 όσο και τη συγκινητική και διασκεδαστική ιστορία που δημιούργησε όλη η ομάδα», δήλωσε ο Ζακ Βαν Άμπουργκ, επικεφαλής του τομέα παγκόσμιου βίντεο της Apple.