Τέσσερα τα σενάρια για την επιστροφή στα σχολεία

Τέσσερα σενάρια για το άνοιγμα των σχολείων και την ομαλή επιστροφή των μαθητών στις τάξεις αναμένεται να τεθούν στο τραπέζι της συζήτησης από τα μέλη της επιστημονικής επιτροπής και την κυβέρνηση, εντός της ερχόμενης εβδομάδας.

Η εκθετική αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού λόγω της επέλασης της νέας μετάλλαξης Οmicron, προβληματίζει τους ειδικούς, που εκφράζουν ήδη την άποψη για ενδεχόμενη παράταση των σχολικών διακοπών, την ώρα που η κυβέρνηση επιμένει ακόμα ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά στις 10 Ιανουαρίου και δεν θα χρειαστεί να επανέλθουμε στην τηλεκπαίδευση.

Σε περίπτωση παράτασης των διακοπών, εξετάζεται να υπάρξει αντίστοιχη επιμήκυνση του σχολικού έτους το καλοκαίρι, ή περικοπή των διακοπών του Πάσχα εφόσον τότε οι επιδημιολογικές συνθήκες θα είναι ομαλές. Σημειώνεται ότι ήδη προχθές, αποφασίστηκε η ακύρωση όλων των σχολικών εκδρομών για λόγους προστασίας της υγείας των μαθητών.

Τα σενάρια που αναμένεται να συζητηθούν, προκειμένου να προκριθεί αυτό που θα επιτρέψει την επάνοδο των παιδιών στις σχολικές τάξεις, αλλά με ασφάλεια για τα ίδια, τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς, εστιάζονται στα ακόλουθα:

-Πρώτον, παράταση των σχολικών διακοπών για μία ή δύο εβδομάδες και επανέναρξη των μαθημάτων στις 17 ή 24 Ιανουαρίου, διάστημα το οποίο κρίνεται ικανό ώστε να αξιολογηθούν με τον καλύτερο τρόπο τα επιδημιολογικά δεδομένα. Ηδη, το ενδεχόμενο αυτό έχει τεθεί από επιστήμονες μέλη της Επιτροπής του υπουργείου Υγείας, όπως οι καθηγητές Ν. Τζανάκης και Δημ. Σαρηγιάννης αλλά και άλλοι. Παράλληλα στο διάστημα αυτό θα έχουν γίνει και περισσότεροι εμβολιασμοί μαθητών. Στην περίπτωση αυτή για τις εβδομάδες που θα χρειαστεί αν μείνουν κλειστά τα σχολεία θα πρέπει είτε να ακολουθηθεί και πάλι το σύστημα της τηλεκπαίδευσης για το οποίο όμως δεν γνωρίζουμε αν έχει υπάρξει προετοιμασία, είτε που είναι και το πιθανότερο να υπάρξει αντίστοιχη χρονική μετάθεση της λήξης του σχολικού έτους το καλοκαίρι, δηλαδή παράταση μαθημάτων.

-Δεύτερον, επαναλειτουργία των σχολείων κανονικά στις 10 Ιανουαρίου, όπως προβλέπεται και αξιολόγηση της κατάστασης ανάλογα με τον αριθμό των κρουσμάτων που θα καταγραφούν, ώστε αν χρειαστεί να κλείσουν αργότερα τα σχολεία. Το ενδεχόμενο αυτό, δεν φαίνεται να έχει την αποδοχή των επιστημόνων, οι οποίοι θεωρούν ότι στην περίπτωση αυτή μπορεί να υπάρξει μεγαλύτερη διασπορά του ιού και ότι σε κάθε περίπτωση είναι προτιμότερο να προλαμβάνουμε τις καταστάσεις παρά να ακολουθούμε τις εξελίξεις που κρύβουν κινδύνους.

-Τρίτον, άνοιγμα των σχολείων στις 10 Ιανουαρίου, αλλά με νέα μέτρα και καινούργια υγειονομικά πρωτόκολλα. Τα μέτρα που εξετάζονται, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι η αύξηση των self test, που αντί για δύο φορές την εβδομάδα να γίνονται σε καθημερινή βάση και όχι μόνο για τους ανεμβολίαστους μαθητές όπως ισχύει σήμερα. ‘Η η επιστροφή όλων των μαθητών με rapid test, όπως ανέφερε ως μία σκέψη που υπάρχει η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, προκειμένου όλα τα παιδιά να βρεθούν στο σχολικό περιβάλλον με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Το ενδεχόμενο αυτό θεωρείται ωστόσο δύσκολο ως προς την εφαρμογή του καθώς θα χρειαστεί περίπου 1,5 εκατομμύριο μαθητές να αναζητήσουν rapid test μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, οπότε γίνεται αντιληπτό τι ουρές θα σχηματιστούν σε διαγνωστικά κέντρα και στα φαρμακεία που θα βρουν ανοιχτά. Προσπερνάμε βεβαίως το θέμα του κόστους των rapid test, τα οποία μπορεί το κράτος να χορηγήσει δωρεάν σε όλους τους μαθητές, όπως γίνεται με τα σελφ τεστ, ώστε να μην επιβαρυνθεί ο οικογενειακός προυπολογισμός.

-Τέταρτον, μετάθεση της επανέναρξης των μαθημάτων κατά μία ή δύο εβδομάδες αργότερα και παράλληλη εφαρμογή των μέτρων αυξημένου τέστινγκ και αλλαγής του υγειονομικού πρωτοκόλλου. Στην περίπτωση αυτή θα δοθεί η δυνατότητα για καλύτερη οργάνωση και προετοιμασία και παράλληλα θα δημιουργηθεί περισσότερος χρόνος για τον εμβολιασμό των μαθητών, που βρίσκεται μεν σε ικανοποιητικά επίπεδα για τους εφήβους 15-17 ετών και λιγότερο για την ηλιακή ομάδα 12-14, αλλά ουσιαστικά μόλις έχει ξεκινήσει για τα παιδιά ηλικίας 5-11 ετών δηλαδή του νηπιαγωγείου και του δημοτικού. Οσον αφορά στην αλλαγή του υγειονομικού πρωτοκόλλου, η πρόταση που συζητείται είναι να μειωθεί το ποσοστό των μαθητών που απαιτείται να βρεθούν θετικοί στον κορωνοϊό, προκειμένου να κλείσει ένα τμήμα και από 50% συν 1 να γίνει 30% συν 1. Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η μείωση του ποσοστού που θα τεθεί ως κατώφλι για την αναστολή λειτουργίας ενός τμήματος σε συνδυασμό με την εκτόξευση των κρουσμάτων σε πρωτόγνωρους μέχρι σήμερα αριθμούς, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα οδηγήσει στο κλείσιμο πολλών σχολείων.

Διαβάστε ακόμη

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ