Παραμένουν τα προβλήματα αναφέρει η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας

Η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας συγκάλεσε ΔΣ την Τρίτη 7/3, όπου συζητήθηκαν όσα προβλήματα έχουν τεθεί ως κατεπείγοντα στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, χωρίς όμως να έχουν μέχρι τώρα τακτοποιηθεί.

Τα μέλη της εργάζονται στο κεντρικό κτίριο αεροναυτιλίας της Ελλάδας, στο Ελληνικό, απ’ όπου περνά όλος ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας της χώρας. Ο πύργος ελέγχου του αεροδρομίου, είναι ένα κομμάτι αυτής. Παρεμπιπτόντως, η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας ενημέρωσε από την περασμένη εβδομάδα για σημαντικές ελλείψεις σε εξοπλισμό και προσωπικό.

Στο δελτίο Τύπου που εξέδωσε η ΕΝΗΜΑΕΚ αναφέρει τις ελλείψεις που υπάρχουν στο κεντρικό κέντρο διαχείρισης και μπορούν να προκαλέσουν θέμα ασφάλειας. Πολύ περισσότερο όπως τίθεται θέμα αύξησης της χωρητικότητας του εναέριου χώρου -που θα φέρει και αύξηση εσόδων, ενώ ήδη ζούμε διαδοχικά ρεκόρ.

Μεταξύ άλλων η ΕΝΗΜΑΕΚ αναφέρει:
• Έχουν περάσει 2 χρόνια από τον εμπρησμό και την ολική καταστροφή του Radar διαδρομής (en route) στον Αττάβυρο της Ρόδου. Γιατί η Διοίκηση της ΥΠΑ από την επόμενη μέρα της δολιοφθοράς, δεν προέβη σε κατεπείγουσες διαδικασίες για την προμήθεια νέου Radar;

Το γεγονός ότι το συγκεκριμένο Radar έχει ενταχθεί σε μία ευρύτερη διαδικασία προμήθειας συστημάτων εκσυγχρονισμού της ΥΠΑ δεν αναιρεί ότι υπάρχει εδώ και δύο χρόνια η ανάγκη αντιμετώπισης της όλως έκτακτης αυτής συνθήκης. Θα μπούμε στη θερινή περίοδο του 2023, η οποία ξεκινάει σε λίγες μέρες, με κάλυψη του νοτιοανατολικού τομέα του FIR μόνο από το Radar Καρπάθου το οποίο λόγω παλαιότητας εμφανίζει συχνά βλάβες; Τρέχουμε τώρα άρον άρον να εντάξουμε στο σύστημα το Radar της Κύπρου.

Σε ενδεχόμενη βλάβη του radar Καρπάθου το καλοκαίρι, θα μείνουμε με μονή κάλυψη από ένα Radar που ανήκει σε τρίτη χώρα;
• Κλείνουν 2 χρόνια από τότε που η επιτροπή παραλαβής του νέου κεντρικού συστήματος επικοινωνιών αεροναυτιλίας VCRS στο κτίριο του Ελληνικού (σύμβαση 3/2019), διαπίστωσε ότι υπάρχουν προβλήματα στην παραλαβή του συγκεκριμένου συστήματος. Αυτή τη στιγμή οι ΗΜΑΕΚ κρατάμε όρθιο το κύριο και το εφεδρικό σύστημα επικοινωνιών τα οποία είναι 30 ετών, ήδη αρκετά παλαιά.

• Από 14.2.2023 το Radar του Κεντρικού Κτιρίου Αεροναυτιλίας (ΚΕΠΑΘΜ) της ΥΠΑ στο Ελληνικό έχει κλείσει λόγω σοβαρής βλάβης στο σύστημα περιστροφής του. Τα Radar Υμηττού και Κυθήρων καλύπτουν περιορισμένα και κατά συνθήκη την δυτική περιοχή του Υμηττού καθώς δεν είναι Τερματικά Radar αλλά διαδρομής. Για πόσο ακόμη χρόνο θα παραμένει η δυτική περιοχή του Υμηττού μερικώς ακάλυπτη από Radar;

• Όσον αφορά το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των συστημάτων αεροναυτιλίας του κεντρικού κτιρίου στο Ελληνικό, μπορεί να μας πει η Διοίκηση της ΥΠΑ αν θα πετύχουμε την έγκαιρη και ταυτόχρονη ολοκλήρωση 5 διαφορετικών έργων (Σύστημα επικοινωνιών VCRS, Σύστημα επιτήρησης ATM/DPS (Pallas 4G), σύστημα Data Link, Πομποδέκτες αναμεταβιβαστικών σταθμών, Μετεγκατάσταση Προσέγγισης Αθηνών από το Ελληνικό στο Ελευθέριος Βενιζέλος);

Τα συγκεκριμένα έργα πρέπει να παραδοθούν και να λειτουργήσουν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, προκειμένου η μετάβαση από τα παλαιά συστήματα στα νέα να γίνει ομαλά και με ασφάλεια.

• Πότε επιτέλους θα λυθεί το «αιώνιο πρόβλημα» της προμήθειας ανταλλακτικών, των μετακινήσεων και των καυσίμων κίνησης για τα οποία από φιλότιμο βάζουμε χρήματα από την τσέπη μας οι ίδιοι οι εργαζόμενοι; Από την έλλειψη μερικών δεκάδων ευρώ για να αποκαταστήσουμε μια βλάβη, προκύπτουν άλλες βλάβες πολλών χιλιάδων ευρώ.

Επισημαίνουμε ότι είμαστε οι μόνοι αρμόδιοι και πιστοποιημένοι από την Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία για την προληπτική και διορθωτική συντήρηση των συστημάτων αεροναυτιλίας.

• Πότε θα λυθούν τα προβλήματα με τις προσλήψεις προσωπικού; Το 2009 υπηρετούσαν 409 ΗΜΑΕΚ στην ΥΠΑ. Έκτοτε έχουν ποχωρήσει περί τους 125 ΗΜΑΕΚ, ενώ μέχρι το τέλος του 2027 συνταξιοδοτούνται ακόμη 75.

Στα χαρτιά αυτή τη στιγμή είμαστε 352. Στην πραγματικότητα είμαστε 300 καθώς προσμετρώνται στη δύναμη περίπου 50 «εικονικές» εσωτερικές μετατάξεις. Οι προσλήψεις από το 2010 μέχρι σήμερα μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Οι ελλείψεις σε προσωπικό είναι πλέον τόσο εμφανείς, ώστε συνάδελφοι στο κεντρικό σύστημα επικοινωνιών στο Ελληνικό αναγκάζονται να δουλεύουν διπλοβάρδιες για να καλύψουν τα κενά λόγω ασθενειών, εκπαιδεύσεων και συμμετοχής σε επιτροπές. Η συγκεκριμένη βάρδια πρέπει να αποτελείται κατ’ ελάχιστον από δύο άτομα. Μόνο έτσι διατηρείται το επιθυμητό επίπεδο ασφάλειας.

• Ο μέσος όρος ηλικίας των εν ενεργεία ΗΜΑΕΚ είναι τα 54 έτη. Με ποιο κριτήριο καταργήθηκε το ηλικιακό όριο στις προσλήψεις μας, ενώ διατηρείται αλλού; Δεν χρειαζόμαστε εμείς νέο κόσμο και μυαλά για να υποστηρίξουν τις νέες τεχνολογίες και ένα τόσο εξειδικευμένο έργο; Είναι ηλικιακός ρατσισμός να θέλουμε να προσλάβουμε ανθρώπους νεότερους και καλύτερους από εμάς;
Η κουλτούρα ασφάλειας στην αεροναυτιλία, πέρα από τα τυπικά προσόντα, χρειάζεται και αρκετά χρόνια εξειδίκευσης και εργασιακής εμπειρίας για να την αποκτήσει κανείς. Γιατί «πολεμήθηκε» από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς η θεσμοθετημένη από το 1993 άδεια ειδικότητάς μας που αποτελεί εγγύηση της επαγγελματικής μας επάρκειας τα τελευταία 30 έτη;

Καλούμε την Διοίκηση της ΥΠΑ και την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών να πάρουν θέση σε όσα επισημαίνουμε παραπάνω, να δώσουν συγκεκριμένες απαντήσεις για το πώς και πότε θα αντιμετωπίσουν τις πιο πάνω σοβαρές ελλείψεις και δυσλειτουργίες.
Είναι προτιμότερο να δοθούν απαντήσεις τώρα, παρά εξηγήσεις μετά.

Οι εξαιρετικές επιδόσεις της ΥΠΑ οφείλονται αποκλειστικά στην αυτοθυσία και τον επαγγελματισμό των εργαζομένων της.
Ως ΕΝΗΜΑΕΚ/ΥΠΑ μπορούμε να το εγγυηθούμε για όλους τους Ηλεκτρονικούς Μηχανικούς. Εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε καθημερινά για τη διατήρηση των υψηλών επιπέδων ασφάλειας στην αεροναυτιλία και δεν θα σταματήσουμε να θέτουμε τα σχετικά ερωτήματα”.

Διαβάστε ακόμη

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ