Να ενταχθεί η ΑΣΤΕΡ άμεσα, στο πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Ερώτηση κατέθεσε προς τους Υπουργούς Τουρισμού κ. Κικίλια και Παιδείας & Θρησκευμάτων κα. Κεραμέως, ο Βουλευτής Ηρακλείου του ΜέΡΑ25 κ. Γεώργιος Λογιάδης, σχετικά με τις δυο Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, της Ρόδου και της Κρήτης.

Ερώτηση κατέθεσε προς τους Υπουργούς Τουρισμού κ. Κικίλια και Παιδείας & Θρησκευμάτων κα. Κεραμέως, ο Βουλευτής Ηρακλείου του ΜέΡΑ25 κ. Γεώργιος Λογιάδης, σχετικά με τις δυο Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, της Ρόδου και της Κρήτης.

Η αφορμή της ερώτησης δόθηκε από τις επίμονες εκκλήσεις των σπουδαστών και τις ανοικτές επιστολές που έδωσαν στην δημοσιότητα, καθώς και οι καταλήψεις των Σχολών στις οποίες προέβησαν.

Στα χρόνια αιτήματά τους, θέτουν σειρά σημαντικών ζητημάτων που έχουν να κάνουν με την αναβάθμιση του πτυχίου τους, την δυνατότητα παρακολούθησης μεταπτυχιακών προγραμμάτων, την δυνατότητα παροχής φοιτητικού πάσου, την βελτίωση των εγκαταστάσεων των Σχολών, την δημιουργία υποδομών για σίτιση των φοιτητών, δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα ERASMUS, την πρόσληψη επιστημονικών συνεργατών και μόνιμου διοικητικού προσωπικού. Εκφράζουν την αγωνία τους για το μέλλον τους και την μετέπειτα επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Η αποστολή των δύο αυτών Σχολών είναι η εκπαίδευση, κατάρτιση και προετοιμασία ανώτερων στελεχών, για τις ξενοδοχειακές και λοιπές επιχειρήσεις του Τουριστικού τομέα. Τα παιδιά θέλησαν να φοιτήσουν στις Σχολές αυτές με γνώμονα την εξειδικευμένη επαγγελματική κατάρτισή τους στον Τουρισμό, την άμεση επαγγελματική τους αποκατάσταση, αλλά και την δυνατότητα εξέλιξή τους και εξειδίκευση τους επιστημονικά με μεταπτυχιακές σπουδές ή συμμετοχή σε διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα, ώστε να καταστούν τα αυριανά ανώτερα στελέχη τουρισμού.

Επισημαίνουν ότι οι δύο Σχολές των ΑΣΤΕ, δεν έχουν σταθεί αντάξια στις προσδοκίες των παιδιών και μέχρι σήμερα οι φοιτητές των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, έχουν δυσμενή μεταχείριση σε σχέση με τους φοιτητές των λοιπών σχολών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα βρίσκονται σε ένα αβέβαιο καθεστώς σε σχέση με τις σπουδές που επέλεξαν για την επαγγελματική τους εξέλιξη.

Ο Τουρισμός αποτελεί το βασικό στοιχείο της οικονομικής δραστηριότητας στην Ελλάδα από το 1970 και οφείλουμε κοιτάζοντας το μέλλον του τουρισμού, να στηρίξουμε τους σημερινούς σπουδαστές των ΑΣΤΕ και να δημιουργήσουμε υψηλού επιπέδου αυριανά ανώτερα στελέχη του κλάδου αυτού. Αυτό επιτυγχάνεται δίνοντάς τους τα κατάλληλα εφόδια σήμερα, με την απαραίτητη εκπαίδευση και τεχνογνωσία, αναβαθμίζοντας με τον τρόπο αυτό το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας, οδηγώντας το, να βρίσκεται ψηλά στις επιλογές των τουριστών.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς Τουρισμού και Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Δυσάρεστες εκπλήξεις για την ΑΣΤΕΚ

Σε ανοιχτή επιστολή του Συλλόγου Σπουδαστών Ανώτερης Σχολής Τουριστικής Εκπαίδευσης Κρήτης λόγω της κατάληψης που πραγματοποιείται αναφέρεται ότι το ακαδημαϊκό 2021-2022 έτος των ΑΣΤΕ ξεκίνησε με τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα που ταλανίζουν την σχολή να αυξάνονται. Χρόνο με τον χρόνο οι δύο μοναδικές Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού υποβαθμίζονται ολοένα και περισσότερο. Τονίζουν ότι είναι παράδοξο που το Υπουργείο Παιδείας καταχώρησε τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ιδιωτικών κολλεγίων και έδωσε πρόσβαση στους αποφοίτους των ΙΕΚ στα Ελληνικά Πανεπιστήμια αφήνοντας τις δυο αυτές σχολές αδιαβάθμητες.

Επισημαίνουν ότι είναι επιεικώς απαράδεκτο να μην υπάρχει άμεση και έγκυρη ενημέρωση, καθώς μόλις 10 μέρες ακριβώς πριν την έναρξη των μαθημάτων έγινε τροποποίηση της υπ’ αρ. 20071/30.12.2020 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 5824/τ.Β’ 30.12.2020) ως προς το πεδίο εφαρμογής του, αφήνοντας τους ήδη ενεργούς σπουδαστές ξεκρέμαστους αλλά και ταυτόχρονα και τους νεοεισακτέους πρωτοετείς σπουδαστές ακόμη πιο αδικημένους, με ένα επιπλέον ακαδημαϊκό έτος στην πλάτη τους χωρίς καμία αναβάθμιση πτυχίου.

Τα αιτήματά είναι:
• Αναβάθμιση του πτυχίου, και ένταξη στο επίπεδο 6 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.
• Δυνατότητα παρακολούθησης Μεταπτυχιακών προγραμμάτων, καθώς μετά την κατάργηση των ΤΕΙ δεν υπάρχει ούτε ο δρόμος που ανοιγόταν μέσω της απόκτησης του πτυχίου ΤΕΙ.
• Παροχή Φοιτητικού Πάσου στους φοιτητές των ΑΣΤΕ αντίστοιχο με αυτό του Υπουργείου Παιδείας.
• Βελτίωση των εγκαταστάσεων της σχολής, λόγω της ανεπαρκούς χωρητικότητας του κτιρίου για την πραγματοποίηση τόσο των θεωρητικών, όσο και των εργαστηριακών μαθημάτων.
• Σίτιση Φοιτητών. Δημιουργία υποδομών για λέσχη που να αναλαμβάνει τη σίτιση των φοιτητών.
• Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα ERASMUS. Το Υπουργείο Παιδείας αρνήθηκε την ανανέωση του προγράμματος ERASMUS στις σχολές μας επειδή δεν τις αναγνωρίζει ως Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Η σχολή μας τα προηγούμενα χρόνια είχε δικαίωμα συμμετοχής λόγω του ότι πληροί την προϋπόθεση των διακοσίων σαράντα διδακτικών μονάδων.
• Πρόσληψη επιστημονικών συνεργατών και μόνιμου διοικητικού προσωπικού.(Αυτήν την στιγμή οι φοιτητές παρακολουθούν μόνο 6 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως , με τον κίνδυνο να χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο). Επιπλέον υπάρχει μόνο μια μόνιμη διοικητική υπάλληλος στην σχολή.

Επίσης, σε ανοιχτή επιστολή των Γονέων Σπουδαστών Ανώτερης Σχολής Τουριστικής Εκπαίδευσης Κρήτης εκφράζουν την αγωνία τους για το μέλλον των παιδιών τους και την επαγγελματική τους αποκατάσταση, αλλά και την αμέριστη συμπαράσταση τους στα παιδιά αλλά και στο διδακτικό προσωπικό των Σχολών.

Τονίζουν ότι σκοπός των δύο αυτών σχολών είναι η εκπαίδευση, κατάρτιση και προετοιμασία ανώτερων στελεχών για τις ξενοδοχειακές, και λοιπές επιχειρήσεις του Τουριστικού τομέα και κάθε χρόνο εισάγονται στις δύο αυτές σχολές κατά μέσο όρο 250 φοιτητές.

Τα παιδιά επέλεξαν να φοιτήσουν στις Σχολές αυτές, όχι τυχαία, αλλά εντελώς συνειδητοποιημένα με γνώμονα πρωτίστως την εξειδικευμένη επαγγελματική κατάρτιση τους στον Τουρισμό, την άμεση επαγγελματική τους αποκατάσταση αλλά και τη δυνατότητα εξέλιξης τους και εξειδίκευσης τους επιστημονικά με μεταπτυχιακές σπουδές ή τη συμμετοχή σε διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα, ώστε να καταστούν τα αυριανά ανώτερα στελέχη τουρισμού.

Το 1956 ιδρύθηκε η ΑΣΤΕΡ με έδρα της σχολής στη Ρόδο, από τον ΟΤΕΚ και το 1995, ιδρύθηκε στον Άγιο Νικόλαο της Κρήτης η ΑΣΤΕΑΝ, η οποία το 2013 μετονομάστηκε σε ΑΣΤΕΚ. Επισημαίνουν ότι οι δύο σχολές των ΑΣΤΕ, δεν έχουν σταθεί αντάξια στις προσδοκίες των παιδιών, παρά τις χρόνιες προσπάθειες της Διεύθυνσης και του Συλλόγου του εκπαιδευτικού προσωπικού των δύο σχολών, μέχρι σήμερα οι φοιτητές των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης πέρα το ότι έχουν δυσμενή μεταχείριση σε σχέση με τους φοιτητές των λοιπών Σχολών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, βρίσκονται σε ένα αβέβαιο καθεστώς σε σχέση με τις σπουδές που επέλεξαν, την επαγγελματική τους εξέλιξη.

Δεδομένου ο τουρισμός αποτελεί το βασικότερο στοιχείο της οικονομικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, ήδη από το 1970.

Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί;

Θα γίνουν άμεσα όλες εκείνες οι ενέργειες από πλευράς των αρμόδιων, ικανοποιώντας τα πάγια αιτήματα τους, ώστε κανένα παιδί να μην αδικηθεί, αλλά να προχωρήσει μπροστά και να ανοίξει τα φτερά του και να εξελιχθεί;

Θα υπάρξει «συνεργασία» μεταξύ των δυο Υπουργείων, Παιδείας και Τουρισμού, ώστε να λυθούν τα χρόνια προβλήματα των ΑΣΤΕ;

Ο ερωτών βουλευτής

Γεώργιος Λογιάδης

Διαβάστε ακόμη

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ