Στο ίδιο χρώμα με τα υπόλοιπα ταξί θα είναι τα πολυθέσια – Απόφαση του αντιπεριφερειάρχη Χρ. Ευστρατίου

Το σκούρο μπλέ που έχουν σήμερα τα ταξί στη Ρόδο, θα είναι το χρώμα και των πολυθέσιων ταξί με τα οποία θα εφοδιαστεί ο κλάδος την επόμενη χρονιά, σύμφωνα με απόφαση που εξέδωσε η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Ειδικότερα τόσο τα εξαθέσια, όσο και τα εννιαθέσια ταξί που θα κυκλοφορήσουν από την επόμενη τουριστική περίοδο στο νησί μας, θα έχουν το ίδιο χρώμα με τα ταξί πέντε θέσεων που κυκλοφορούν ήδη στη Ρόδο.

Στη σχετική απόφαση που υπέγραψε ο αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου Χρήστος Ευστρατίου αναφέρονται τα εξής:
«Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε Τον καθορισμό του εξωτερικού χρωματισμού των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων από 6 έως 9 θέσεις να είναι ο ίδιος με εκείνο που έχει καθοριστεί για τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα 5 θέσεων για την αντίστοιχη περιοχή εντός της Περιφερειακής Ενότητας Δωδεκανήσου όπου πρόκειται να ταξινομηθούν.

Κατά της απόφασης αυτής μπορεί να υποβληθεί προσφυγή από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον, στο αρμόδιο όργανο για τις ενστάσεις όπως ορίζεται από το άρθρο 227 του Ν.3852/2010 (87Α΄) Νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – πρόγραμμα Καλλικράτης».

Όπως έχει ήδη γράψει η «Ροδιακή» τα πρώτα πολυθέσια ταξί, επτά και εννιά θέσεων θα τα δούμε στη Ρόδο τον ερχόμενο Μάρτιο, καθώς οι παραγγελίες από τα μέλη του συνδέσμου ιδιοκτητών αυτοκινήτων ταξί Ρόδου έχουν ήδη γίνει και αναμένεται η παραλαβή τους.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά έχει γίνει η παραγγελία 34 τέτοιων αυτοκινήτων τα οποία θα είναι μεταχειρισμένα και θα αρχίσουν να κυκλοφορούν άμεσα στους δρόμους του νησιού για να εξυπηρετήσουν την τουριστική κίνηση που θα είναι και του χρόνου αυξημένη.

Τα πολυθέσια ταξί θα έρχονται σταδιακά στο νησί μας και μέχρι το Μάιο του 2023 θα έρθουν και τα 34. Εκτιμάται ότι το κόστος για κάθε ένα από αυτά κυμαίνεται από 30.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ, ανάλογα το μοντέλο και την εταιρεία κατασκευής.

Σημειώνεται ότι η αρχική απόφαση του υπουργείου δεν επέτρεπε την προμήθεια μεταχειρισμένων πολυθέσιων οχημάτων, όμως μετά τα εμπόδια που εντοπίστηκαν, υπήρξαν τροποποιήσεις.

Πιο συγκεκριμένα επειδή δεν υπάρχουν διαθέσιμα ετοιμοπαράδοτα στην αγορά τέτοια οχήματα, για να γίνει η παραγγελία και να παραδοθούν στον ιδιοκτήτη τους χρειάζεται μεγάλο χρονικό διάστημα το οποίο φτάνει ακόμα και τους 15 μήνες. Αυτό σημαίνει μεγάλη καθυστέρηση, οπότε το πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκίνησε από την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα κινδύνευε να μείνει ανεφάρμοστο για σχεδόν δύο χρόνια.

Υπενθυμίζεται ότι ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος υπέγραψε 42 άδειες για πολυθέσια ταξί στα Δωδεκάνησα και εξ αυτών οι 34 αφορούν τη Ρόδο, ενώ προχθές υπέγραψε περίπου δέκα ακόμα νέες άδεις για πολυθέσια ταξί στις Κυκλάδες.

Βέβαια, ο νόμος δίνει τη δυνατότητα σε πολύ περισσότερους να τα αποκτήσουν, όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει άμεσα, καθώς μεγάλος αριθμός μελών του σωματείου ιδιοκτητών ταξί στο νησί μας έχει προμηθευτεί καινούρια αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια, και αδυνατεί να προχωρήσει σε νέα αγορά.

Εκτιμάται ότι όσοι δεν θα αγοράσουν πολυθέσιο ταξί φέτος, θα το κάνουν την επόμενη χρονιά και τη μεθεπόμενη, για να συμπληρωθεί ο αριθμός των συνολικά 110 πολυθέσιων ταξί τα οποία μπορούν να κυκλοφορούν στο νησί μας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εκτίναξη φέτος της τουριστικής κίνησης στα ύψη, ανέδειξε το πρόβλημα που υπάρχει με την κάλυψη των αναγκών, ειδικά σε περιπτώσεις κατά τις οποίες πρέπει να μετακινηθούν οικογένειες. Μέχρι σήμερα πρέπει να μοιράζονται σε δύο ταξί που δεν είναι πάντα εύκολο να βρεθούν, ενώ αν υπάρχουν διαθέσιμα 7θέσια ή 9θέσια ταξί, τότε η εξυπηρέτηση είναι καλύτερη και πιο γρήγορη.

Ο κλάδος φέτος πραγματικά δεν προλάβαινε να εξυπηρετήσει τις χιλιάδες των επισκεπτών μας παρά το ότι τα ταξί βρίσκονταν συνεχώς στις πιάτσες και στους δρόμους του νησιού μας, καθώς λόγω του ανέλπιστα μεγάλου αριθμού επισκεπτών, η αστική-υπεραστική συγκοινωνία δεν μπορούσε να καλύψει τη ζήτηση. Με το κλείσιμο της χρονιάς ο κλάδος δηλώνει πάντως την ικανοποίησή του, καθώς μετά από δύο χρόνια πανδημίας τα έσοδα αυξήθηκαν κατακόρυφα και κάλυψαν το χαμένο έδαφος του διαστήματος αυτού. Ήταν μία αρκετά εποικοδομητική χρονιά και έβγαλαν «τα σπασμένα» της πανδημίας.

Διαβάστε ακόμη

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ