Η τεχνολογία έχει αλλάξει σημαντικά τον τρόπο που ψωνίζουν οι καταναλωτές καθώς όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για τις αγορές τους. Παρόλα αυτά υπάρχει ένα ποσοστό, που φτάνει στο 32% το οποίο φαίνεται να προτιμά την επίσκεψη στο κατάστημα σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της Ernst & Young σε περισσότερους από 23.000 καταναλωτές σε 30 χώρες.
Το 57% θέλουν να “δουν”, να “αγγίξουν” και να “αισθανθούν” τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν, ενώ το 68% αναζητά συμβουλές από ειδικούς για αγορές μεγάλης αξίας, ώστε να διασφαλίσουν ότι κάνουν καλά ενημερωμένες επιλογές.
Το 26% των ερωτώμενων αναφέρουν ότι τους προβληματίζει η επιστροφή χρημάτων ή η αλλαγή ή αντικατάσταση προϊόντος, όταν πραγματοποιούν αγορές online.
Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος λόγω των παρατεταμένων πληθωριστικών πιέσεων, δείχνει, με βάση την έρευνα, ότι αυξάνεται όλο και περισσότερο η προτίμηση των καταναλωτών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Το 66% των ερωτώμενων θεωρεί ότι ικανοποιεί τις ανάγκες του εξίσου καλά με τα επώνυμα προϊόντα, ενώ το 38% δηλώνει ότι δε σχεδιάζει να επιστρέψει σε επώνυμα προϊόντα. Μια τάση η οποία δεν περιορίζεται μόνο στις ομάδες χαμηλότερου εισοδήματος αλλά και σε καταναλωτές με υψηλότερο εισόδημα.
Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, αύξηση του κατώτατου μισθού και τρεις αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού του τεκμαρτού εισοδήματος είναι οι παράγοντες που θα επηρεάσουν τον φόρο των αυτοαπασχολούμενων για το 2025.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα :
ΦΟΡΟΣ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥ
(με έναν εργαζόμενο με ετήσιες αποδοχές 22.000 € και έσοδα 8000 € πάνω από τον μέσο όρο)
Φόρος
2024 4276 €
2025 3.660 €
Διαφορά -616 €
Η εξεύρεση προσωπικού είναι η μεγαλύτερη ανάγκη των περισσότερων επιχειρήσεων στη χώρα σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που υλοποίησαν το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ) και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ, με την υποστήριξη του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Έξι στους 10 εργοδότες ψάχνουν προσωπικό και τρεις στους τέσσερις δυσκολεύονται να βρουν.
Θέση υπέρ της μείωσης της χρηματιστηριοποίησης του ηλεκτρικού ρεύματος παίρνει και ο Μάριο Ντράγκι, στην έκθεση του για την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης. Ο πρώην κεντρικός τραπεζίτης συντάσσεται με τη θέση της Ελλάδας που έχει ζητήσει να αλλάξει ο τρόπος λειτουργίας της ευρωπαϊκής αγοράς ενέργειας, δηλαδή του target model, καθώς έχει ενδημικά προβλήματα που παράγουν κρίσεις τιμών στο ρεύμα.