Απάντηση της Επάρχου Ν. Σβύνου: Αποκατάσταση της αλήθειας και αιχμές για δημοσίευμα – «Οφείλετε δημόσια συγγνώμη» και προαναγγελία νομικών ενεργειών
Κύριε Ιωαννίδη,
Σε απάντηση του δημοσιεύματός σας, το οποίο περιλαμβάνει, όπως αναφέρεται, προσβλητικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς για το πρόσωπό μου, οφείλω να αποκαταστήσω την αλήθεια και να θέσω τα γεγονότα στη σωστή τους βάση.
Είναι δικαίωμα και υποχρέωση κάθε μέσου ενημέρωσης να ασκεί κριτική. Ωστόσο, είναι σοβαρό ολίσθημα η προσωποποίηση μιας γενικής πολιτικής τοποθέτησης και η μετατροπή της σε πεδίο προσωπικής αντιπαράθεσης.
Επιθυμώ να ξεκαθαρίσω κατηγορηματικά ότι κατά τη διάρκεια της συνέντευξής μου στον ραδιοφωνικό σταθμό Real Voice ουδέποτε αναφέρθηκα ονομαστικά στο «Βήμα της Κω», ούτε αμφισβήτησα τη δημοσιογραφική σας εργασία. Αντιθέτως, σε επικοινωνία με συνεργάτιδα του σταθμού σας, διευκρίνισα ρητά ότι δεν αναφερόμουν στο μέσο σας.
Η αναφορά μου σε «επιτηδευμένη» κυκλοφορία φωτογραφιών αφορούσε τη χρήση εικόνων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα, τα οποία επιχείρησαν να δημιουργήσουν εντυπώσεις για μικροπολιτικούς λόγους, αδιαφορώντας για την ουσία του περιφερειακού σχεδιασμού.
Ως εκλεγμένη Έπαρχος, τοποθετήθηκα θεσμικά, με σεβασμό και χωρίς προσωπικούς χαρακτηρισμούς προς κανέναν πολίτη ή μέσο ενημέρωσης.
Παραπέμπω, μάλιστα, στη δημοσίευση της άποψής μου στην εφημερίδα «ΣΤΑΘΜΟΣ», όπου ζητήθηκε η τοποθέτησή μου, κάτι που –όπως σημειώνεται– θα έπρεπε να έχει συμβεί και στην περίπτωσή σας πριν τη δημοσίευση του σχετικού σχολιασμού.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί ο χαρακτηρισμός μου ως «γλάστρα από 100% ανακυκλώσιμα υλικά», καθώς και η συνοδευτική εικόνα που, όπως αναφέρεται, υποβαθμίζει και απαξιώνει μια συλλογική περιβαλλοντική προσπάθεια.
Η δημοσιογραφία δεν είναι στοχοποίηση προσώπων ούτε κατασκευή εντυπώσεων, αλλά αναζήτηση της αλήθειας. Και η αλήθεια, όπως υποστηρίζεται, είναι ότι η προστασία του περιβάλλοντος δεν υπηρετείται με ερωτήματα στα οποία υπάρχουν ήδη δημόσια διαθέσιμες απαντήσεις, αλλά με σχέδιο, κανόνες και έργα.
Πέρα όμως από θεσμικούς ρόλους, είμαστε πρωτίστως άνθρωποι. Και η ιδιότητά μου ως μητέρας δύο παιδιών με καθιστά ιδιαίτερα ευαίσθητη απέναντι σε αναφορές που τα αφορούν. Όταν στο παρελθόν και σήμερα διατυπώνονται βαρείς χαρακτηρισμοί για το πρόσωπό μου, όπως αναφέρεται, αυτό επηρεάζει και την οικογένειά μου. Για τον λόγο αυτό, ζητείται δημόσια συγγνώμη.
Τέλος, σημειώνεται ότι, λαμβάνοντας υπόψη το περιεχόμενο του δημοσιεύματος, προτίθεμαι να κινηθώ νομικά για την προστασία της προσωπικότητάς μου, της τιμής και της υπόληψής μου.
Ως Έπαρχος, θα συνεχίσω να υπηρετώ τον θεσμικό μου ρόλο με συνέπεια, διαφάνεια και ευθύνη απέναντι στους πολίτες.