Ισχυρότατη σεισμική δόνηση μεγέθους 7,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας, στις 03.17 (ώρα Ελλάδος), στην κεντρική Τουρκία.
Σύμφωνα με το Ευρωμεσογειακό Ινστιτούτο, το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται 37 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Γκαζιαντέπ ενώ το εστιακό βάθος υπολογίζεται στα 10 χιλιόμετρα. Το επίκεντρο του σεισμού βρισκόταν κοντά στην πόλη Καχρανμαρμαράς.
Για τουλάχιστον 53 νεκρούς κάνει λόγο ο αρχικός απολογισμός των θυμάτων.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο στη Σανλιούρφα, στη δική του πόλη κατέρρευσαν 16 κτήρια.
Αξιωματούχος των δυνάμεων ασφαλείας μίλησε για 17 κτήρια που κατέρρευσαν στην επαρχία Ντιγιάρμπακιρ, προσθέτοντας πως κάτοικοι έχουν παγιδευτεί στα συντρίμμια.
Τουλάχιστον 23 άνθρωποι σκοτώθηκαν και άλλοι 420 τραυματίστηκαν μόνο στην επαρχία Μαλάτια, δήλωσε πριν από λίγο ο κυβερνήτης της στο τουρκικό κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο TRT.
Τα συριακά κρατικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι τουλάχιστον 42 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο Χαλέπι, στη Χάμα και στη Λαττάκεια εξαιτίας του ισχυρού σεισμού που έπληξε τα ξημερώματα τη νότια Τουρκία.
Τα Λευκά Κράνη, οργάνωση πολιτικής προστασίας που δρα σε περιοχές υπό τον έλεγχο τζιχαντιστών και ανταρτών, ιδίως στην Ιντλίμπ, έκαναν επίσης λόγο για «δεκάδες θύματα και πολλούς παγιδευμένους κάτω από τα συντρίμμια», προσθέτοντας πως διεξάγουν επιχειρήσεις για τον απεγκλωβισμό θυμάτων.
Ο κυβερνήτης της επαρχίας Οσμάνιγε έκανε λόγο για 34 κτήρια που έχουν καταρρεύσει.
Ο επικεφαλής της Ερυθράς Ημισελήνου ανέφερε πως κινητοποιούνται πόροι για να προσφερθεί βοήθεια στους πληγέντες, κάνοντας λόγο για εκτεταμένες καταστροφές και καλώντας όσους βρίσκονται σε κτήρια που έχουν υποστεί ζημιές να απομακρυνθούν αμέσως από αυτά εάν μπορούν.
Ο υπουργός Εσωτερικών της Τουρκίας Σουλεϊμάν Σοϊλού τόνισε ότι η προτεραιότητα είναι να προσφερθεί βοήθεια σε όσους έχουν παγιδευτεί και απηύθυνε έκκληση στους πολίτες να μην χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα παρά μόνο αν είναι απόλυτη ανάγκη.