Πρεμιέρα πραγματοποίησε απόψε το Ίδρυμα Αντώνη Σαμαρά, σε μια εκδήλωση που έγινε στο θέατρο Παλλάς και η οποία συγκέντρωσε τα βλέμματα του γαλάζιου οικοσυστήματος.
Στην εκδήλωση έδωσαν το παρών σημαντικές παρουσίες από τον πολιτικό κόσμο και άλλοι τέσσερις πρωθυπουργοί, πλην του ίδιου του κυρίου Σαμαρά: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Κώστας Καραμανλής, Λουκάς Παπαδήμος και ο Παναγιώτης Πικραμμένος.
Στην αρχή της ομιλίας του ο πρώην πρωθυπουργός αναφέρθηκε στον σκοπό του ιδρύματος ο οποίος όπως είπε είναι «να αναδείξει την πολιτική διαδρομή του Αντώνη Σαμαρά σε όλες τις κρίσιμες περιόδους της σταδιοδρομίας του», αλλά και να ενασχοληθεί με πολλά θέματα που απασχολούν την ελληνική και διεθνή επικαιρότητα.
Ο πρώην πρωθυπουργός τόνισε ότι ο ίδιος υπήρξε πολιτικός και παραμένει μάχιμος πολιτικός. Γι αυτό το λόγο θα μιλήσω πολιτικά, παρατήρησε και υπογράμμισε ότι «έχουμε εγκαταλείψει στην Ελλάδα τη μάχη των ιδεών». Παράλληλα έκανε λόγο για κενό ηγεσίας στη Δύση και ότι η Ευρώπη χρειάζεται συνθήκη επανίδρυσης.
Ο κ. Σαμαράς άφησε σαφείς αιχμές σε βάρος των ευρωπαίων για την στάση που κράτησαν στα ενεργειακά. Αποθάρρυναν νέες πηγές αερίου και προτίμησαν τις ρωσικές. «Ήταν μια μαζική τύφλωση» είπε για την στάση που κράτησαν οι ευρωπαίοι ηγέτες στα ενεργειακά και οδήγησαν την ΕΕ στην ενεργειακή εξάρτηση από τη Ρωσία.
«Το απαγορευμένο ρωσικό πετρέλαιο είναι μια φαρσοκωμωδία. Θα πουλιέται στην ΕΕ από τρίτες χώρες» υποστήριξε σε άλλο σημείο της ομιλίας του και τόνισε ότι η Τουρκία έχει ευθυγραμμιστεί πλέον με την Μόσχα.